recSerra 022

recSerra 063

Zona: Calderona

Inicio: Poliesportiu de Serra

Acceso: Des de Nàquera, a l’entrada de Serra tenim un indicador a l’esquerra.

Tiempo estimado: 2 hores

Dificultad: Mitjana

Ruta: De la porta del poliespotiu de Sera, pujem per un carrer amb escales. A la part alta, creuem el carrer i agafem a la dreta un camí asfaltat que puja buscant la carena de la muntanya de La Gorrissa, formigonat fins l’entrada d’un xalet, i després senda seguint el cordal.

Deixem una senda a la dreta (baixa a la Font de Deula) i continuem la senda per la carena, cada volta més perduda.

Seguint traces i negociant, arribem a la zona de roques, que passem per on es pot, sempre seguint la carena.

Després creuem una zona de matolls, on es poden seguir traces de la senda perduda. Quan arribem al punt més alt de La Gorrissa, trobem una senda més clara que va al cim.

Seguim la senda a la dreta, de baixada amb alguna pujada curta, i es fa més ampla, fins acabar al coll de L’Espartal, al peu de La Gorrissa.

Al coll trobem una bifurcació de pistes: agafem la pista d'enfront i anem fins que creua el barranc, que seguim en amunt a l’esquerra, seguint unes velles marques de GR.

Arribem a un collet, d'on eixen 3 sendes: una a dreta cap al Mirador de Mireia, al front cap al coll Roig, i per ultim, una a l’esquerra que acaba uns metres més enllà. A l’esquerra, ben baix, veiem Porta Coeli i La Pobleta.

Agafem la senda d'enfront, que va faldejant en dirección al Coll Roig. Després de creuar un barranquet, agafem una estreta i erossionada senda a la dreta que puja ràpid fins a la mola, junt a unes antenes velles.

Agafem la pista d’accés a les antenes i la deixem a l’esquerra per visitar la nevera-ventisquer de Rebalssadors, una de les construccions més grans de la Calderona per al antic comerç de a neu. Té forma de mitja lluna i es conserva en prou bon estat.

Tornem a la pista, i la seguim. En una corba a l’esquerra deixem la pista per la dreta, per un tallafocs antic, fins eixir a la pista principal.

Continuem en direcció al Mirador, i poc després d’un creuament de pistes agafem a l’esquerra una senda amb inici poc clar, per on va el recorregut de la cursa “K25”, que torna a eixir altra volta a la pista de Rebalsadors.

Seguim per la pista fins al vértex, i d'allí baixant per la senda, molt desfeta, en direcció Est. En arribar a uns bancals menuts, deixem la senda i agafem una altra senda a la dreta que ens porta a un corral restaurat i una vella pista.

Baixem per la pista uns 100 m, després de l´última corba a l’esquerra agafem a la dreta una senda que rodeja tot el barranquet aprofitant un bancal abandonat.

La senda va a donar a la part alta del racó de la Misèria. Agafem la senda que eix a dreta, i que puja empinada cap a l'Alt dels Frares.

Quan arribem dalt, ens trobem una altra senda, que seguim a l’esquerra, i pocs metres més endavant la deixem per baixar cap a la dreta per una senda molt desfeta per les motos.

Per aquesta senda arribem a la pista de Les Coves, que agafem en avall cap al barranc, després una senda que eix a l’esquerra i que va per l'esquerra del barranc fins eixir a la pista que rodeja la Gorrissa.

La creuem i agafem per dins del barranc de Deula, arribem a la Font de Deula, i pel camí d'entrada i carrers fins al poli. Uf!!

Hui tenim un acte peculiar dins del grup de Misjueves. Hui fem la primera assemblea com a Club Esportiu, l’assemblea fundacional, i quin millor locar per a fer-la que el bar de torn del poble, el bar del poliesportiu, en Serra, a disset de gener de dos mil vuit.

Queda constituit el Club Esportiu MISJUEVES...!!