recFondeguilla 070

Vicent – Pablo S. – Jorje – Pilar – Angel – Pepe

Guillermo – Susana – Angel Font – Josep

recFondeguilla 026

Zona: Fondeguilla           Inicio: Plaça Nova           Acceso: Acceso.

Tiempo estimado: 2 horas y media        Dificultad: Media

Ruta: Eixida de la plaça nova, direcció cap a l'escola, passem pel refugi "de la guerra civil". Pujem cap a la Folla per pista, agarrem una senda i comencem a baixar cap a Les Vinyes (passem per les restes d'un antic forn de calç). Arribem a la pista de Les Vinyes, cap amunt, quan arribem a una caseta "refugi" a vora pista prenem una senda a ma esquerra, creuem el barranc i entrem en el Barranc de Serafina. Creuem una pista i el barranc i seguim per una pista particular que als 200 m. s'acaba i comença la senda, a ma esquerra queda la partida del Sumac. Tornem a creuar el barranc.

Arribem a un encreuament, a ma dreta direcció cap al Pla de Manuel, a l'esquerra entrada a unes finques, i recte (encara que esta un poc perdut, falta netejar-ho) enfilem la pujada a Serafina. Passem prop de la Font que dona nom al barranc i a la partida. La senda segueix en sentit ascendent fins arribar al Coll de les Bonyigues o Picallos. Ací trobem el recorregut de la VTF i la seguim en direcció cap al Pla de Miralles, passem per dalt de la Penya del Rei, on trobem un corral en ruines, un aljub fet en pedra seca, (per cert estava ple) i una era. Al arribar al Pla de Miralles creuem la senda que uneix Fondeguilla amb Xova. Arribem a la pista i la seguim uns 150 m. i prenem una pista a l'esquerra cap amunt. La pista acaba en una finca d'atmellers i la senda segueix per dins de la finca uns 250 m. en sentint ja descendent.

Estem en la Folla alta, La senda va paral.lela a una trinxera fins que la creua, fins que torna a morir en una pista de formigó uns 250 m, després cami de terra. Seguim pista avall i arribem a la pista de la Paridera. A ma dreta seguim pista avall i arribem al Planàs on a ma esquerra prenem una senda (azagador, vereda) que passa enfront del corral del Planàs, vorejem una finca de taronjers i arribem a una baixaeta empedrada fins un tram antic de la carretera, seguim a ma dreta i nomes creuem el barranc de les vinyes prenem la pista de les vinyes, de terra, a ma esquerra. Uns 300 metres mes amunt, a la dreta, arribem a la senda que haviem deixat anteriorment.